Liczba bezpłatnych/ nisko płatnych narzędzi internetowych, z których z powodzeniem mogą korzystać organizatorzy projektów e-wolontariackich, jest ogromna! Dziś prezentujemy wam listę naszych ulubionych narzędzi do zarządzania projektami i zespołem. Dzięki nim panujemy nad sytuacją 🙂

Każda organizacja ma swój ulubiony sposób pracy. W jednej najlepiej sprawdza się duża tablica korkowa z zadaniami do wykonania, opisanymi na kolorowych karteczkach, w innej –profesjonalny program do zarządzania projektami. Kiedy jednak organizujemy projekt e-wolontariacki, bardziej przydatne okazują się narzędzia internetowe, do których dostęp w tym samym czasie ma cały rozproszony geograficznie zespół.

W internecie dostępnych jest mnóstwo narzędzi, zaprojektowanych po to, by usprawniać pracę małych i dużych firm oraz organizacji. Jak wybrać najlepsze narzędzia? Trzeba je testować! Pamiętajcie, że nie ma narzędzia idealnego – te, które wybierzecie, powinny być przede wszystkim dobrze dopasowane do stylu waszej pracy i prowadzonego przez was projektu. Dziś mamy dla was garść inspiracji – przedstawiamy kilka bezpłatnych internetowych narzędzi, z których na co dzień z sukcesem korzystamy w Fundacji Dobra Sieć.

Asana

Jest to usługa, która pozwala na tworzenie projektów, dzielenie ich na mniejsze zadania do wykonania, wyznaczanie osób odpowiedzialnych za dane zadanie, ustalanie terminu wykonania zadania i wielu innych! Asana umożliwia ponadto dzielenie się materiałami i prowadzenie dyskusji, co sprawia, że wszystkie komentarze i dokumenty, dotyczące konkretnych spraw, są zebrane w jednym miejscu – nie trzeba szukać ich w e-mailach, notatkach i kalendarzach. Jednocześnie każdy użytkownik, nawet jeśli nie wykonuje danego zadania, może otrzymywać powiadomienia na temat postępów pracy kolegów i koleżanek. Asana obecnie dostępna jest w języku angielskim. Jej obsługa jest jednak bardzo intuicyjna, dlatego też nawet osoby niemówiące po angielsku nie powinny mieć większych problemów z jej obsługą.

Trello

Trello przypomina dużą tablicę korkową, na której przypięte są kolorowe karteczki z zadaniami do wykonania. Podobnie jak w Asanie, każde zadanie może mieć przypisaną osobę odpowiedzialną i termin wykonania, dodane załączniki i komentarze.

 

Slack

Slack to rozbudowany komunikator internetowy, umożliwiający tworzenie kanałów konwersacyjnych wewnątrz zespołu (np. tematycznych, związanych z danym projektem). Dzięki temu nikt nie przeoczy żadnej istotnej informacji. Na Dobrej Stronie Internetu przeczytacie, jak Slack przydał się podczas organizacji Finału WOŚP.

 

TuDu.org.pl

Jeśli z ww. aplikacji chcemy korzystać, żeby zarządzać praca zespołu, potrzebujemy… zespołu, z którym możemy dzielić zadania i pracę. Jeśli jednak nasza organizacja jest na tyle mała, że brakuje w niej „rąk do pracy” i potrzebuje wsparcia z zewnątrz, z pomocą przychodzą e-wolontariusze TuDu. Na TuDu również możesz stworzyć projekt, wypisać różnorodne zadania, które czekają na wykonanie i zaprosić do ich rozwiązania wolontariuszy zarejestrowanych w serwisie. Jest ich już ponad 1000, więc gorąco polecamy!

 

Na rynku dostępnych jest oczywiście znacznie więcej aplikacji do zarządzania projektami, np. Basecamp, OpenProject, Redmine, czy Atlassian. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie!

 

Zapisz

Zapisz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mal nie zostanie opublikowany.